3 elementen voor een succesvolle website

In: Website

Het internet: kunnen we nog zonder? De introductie van het wereld wijde web is nog geen 25 jaar geleden en toch bestaat overal al een website voor. Hoe zorg je dat jij hier nog uitspringt?

Je bent je website

De klanten die jou kennen weten wie je bent, hoe je eruit ziet en hoe je werkt. Dat is ideaal, want jij hoeft je niet meer aan hen voor te stellen. Voor potentiële klanten geldt dit in veel gevallen niet. Misschien kennen ze je naam en misschien hebben ze geen idee wie je bent.

Om deze klanten toch kennis met je te laten maken is daar je website. Je online visitekaartje, je portfolio en een visualisatie van je bedrijfsfilosofie. Het is daarom des te meer belangrijk dat jouw website laat zien wie je bent. Niet alleen in tekst, maar ook in beeld en vormgeving.

De tijd dat klanten enkel naar een website gaan voor de informatie is voorbij. In plaats daarvan leven we in een ervaringseconomie en kopen we meer dan alleen een product, want zeg nou zelf: beslis je alleen op basis van rationele overwegingen?

Vindbaarheid

Nummer 1 in Google: jarenlang was dit het enige doel in de online wereld, want als je op pagina één van Google terecht kwam, was succes gegarandeerd. Natuurlijk is Google nog steeds de meest gebruikte zoekmachine en is goed scoren niet minder belangrijk geworden maar er is tegenwoordig meer.

Onderdeel van de ervaringseconomie is social media. Mensen hebben de mogelijkheid om op elkaar te reageren, te bekritiseren en te complimenteren. Een positief beeld van jouw merk en jouw product is daarom des te meer belangrijk. Als jij namelijk een goede aanwezigheid op social media weet te bereiken ziet jouw mogelijke doelgroep je zonder dat zij zelf naar je gaan Googlen. Een win-win situatie, toch?

Simplicity is key

Oké, je website is goed ontworpen, de pagina’s zijn opgezet en de teksten zijn geschreven, klaar om de online wereld te gaan veroveren. Voor je dat doet, is het echter slim om even een pas op de plaats te maken.

Heb je jouw website al bekeken vanaf de kant van de klant? Is jouw verhaal wel duidelijk? Snapt jouw doelgroep wat je ze wil vertellen en raken ze niet verloren in de grote hoeveelheid informatie, kleuren, patronen en afbeeldingen?

Je publiek kijkt vaak anders naar je website dan je verwacht of zou willen. Het is daarom altijd raadzaam om na te gaan of je website zijn doel wel bereikt. Doorgaans geldt: hoe eenvoudiger, hoe effectiever en hoe groter je succes.

Ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen, ben je op zoek naar een website of kan jouw website wel verbetering gebruiken? Neem dan contact met ons op.

Sander Akkermans

Multimedia is overal. Dankzij de groei van social media is een goede online aanwezigheid erg belangrijk. Ik streef er naar campagnes op te zetten voor klanten waar ze versteld van staan, in zowel de conceptualisering als uitvoering.