Waar sta jij voor?

Bepaal wie je bent en laat het zien

Identiteit & strategie

Door je bedrijfswaarden uit te dragen
kunnen klanten zich met je identificeren.

Waar sta jij voor, of waar staat jouw bedrijf voor en wat zijn je doelstellingen. Dit klinkt misschien als een eenvoudige vraag. Al snel zul je zeggen dat 'geld verdienen' jouw hoofddoel is, maar is dat wel zo?

Om zo optimaal mogelijk te presteren als bedrijf, is het belangrijk dat je weet wie je bent en waar voor staat. Communiceer je persoonlijk en informeel naar je klanten en zorg je dat je altijd een persoonlijke noot toevoegt aan je klantcommunicatie? Of werk je zakelijk en geautomatiseerd en probeer je zoveel mogelijk standaard antwoorden te geven?

Deze communicatiemethodes zijn totaal verschillend, maar geen van beide is fout. Het is een afweging die je moet maken en navolgen. Samen met jouw maken we een identiteitsbepaling en zetten we je toekomstige doelen uiteen. Dit doen we op het gebied van communicatie, wat zich uit in verbale, schriftelijke en multimedia uitingen: zowel offline als online.

Identiteit

Wie ben je? Waar sta je voor? Wat zijn je idealen? En waar wil je naartoe? Dit zijn allemaal vragen die je jezelf continue afvraagt, of je nu een bedrijf te runnen hebt of niet. Het zijn vragen die je niet alleen voor jezelf stelt. Van jou zijn meerdere mensen afhankelijk zoals je klanten en je personeel, die je allemaal op de juiste, meest passende manier wil behandelen.

Jezelf deze vragen continue stellen is goed. Een dynamisch bedrijf kan namelijk makkelijker inspelen op de toekomst. Daarnaast is ook een lange termijnvisie nodig. Je vindt het vast lastig om te bepalen hoe jouw bedrijfsidentiteit er uit moet komen zien. Wil je groeien of kies je voor stabiliteit? En hoe betrek je de maatschappij in je bedrijf? Draag je als bedrijf bijvoorbeeld bij aan een beter milieu?

Aan de hand van jouw bedrijfswaaren, die je misschien al hebt of die we samen vaststellen, bekijken we jouw identiteit. In een creatieve sessie bekijken we hoe je er op dit moment voorstaat en waar je naartoe wil werken. Misschien is je huidige situatie wel wat onzeker want ook bedrijven kunnen onzeker zijn over hun identiteit. Op basis van de brainstormsessie ontwikkelen we een strategie. Deze begint zo simpel als je woordkeuze richting klanten, maar ontwikkeld zich door in alle communicatieve en multimedia uitingen.

Communicatiestrategie

Communicatie richting je klanten, collegae en andere betrokkenen is voor elk bedrijf essentieel. Bij communicatie komt echter veel kijken. Naast verbale en non-verbale communicatie zijn ook je mediauitingen een vorm van communicatie. In alle keuzes die je voor je communicatiestrategie maakt, blijft het natuurlijk de vraag voor je welke de juiste is.

Samen bekijken we wat voor jou het beste werkt, waarmee we beginnen met de bedrijfswaarden of kernwaarden van je bedrijf. Heb je die nog niet vastgesteld? Dan bekijken we eerst hoe je identiteit eruit ziet en werken we van daaruit verder. Hoe communiceer je nu en hoe heeft dat zijn uitwerking? Wat zijn je langetermijndoelen?

Creatieve strategie

Wanneer jouw communicatiestrategie bepaald is, kan dit uitgevoerd worden in de creatieve strategie. Elke multimedia uiting communiceert op jouw manier jouw bedrijfswaarden. Samen met jou kijken we naar de vormgeving en creatieve uitingen die aansluiten op je strategie. Ook brengen we deze tot uitvoering.

De uitvoeringsvorm passen we volledig aan naar jouw wensen. Schrijf je de teksten het liefst zelf, of heb je al een fotograaf in dienst? Dan zet je die natuurlijk het liefst aan het werk en dat is dan ook geen probleem. Leedeo heeft voor jouw creatieve multimedia-uitingen ook alle faciliteiten beschikbaar, dus we kunnen je de creatieve uitingen ook volledig uit handen nemen, dan heb jij er geen omkijken naar.